PERMAINAN TRADISIONAL NEGARA RUSIA

0
426

Permainan tradisional di Rusia ini berakar dari zaman kuno dimana ada beberapa permainan yang berkembang seiring dengan perkembangan budaya dan tradisi Rusia. selain itu, ada juga beberapa permainan yang memiliki makna yang mendalam bagi  kehidupan masyarakat di Rusia.

“Ada ke permainan tradisional yang dah lama tapi masih dimainkan lagi pada zaman sekarang?”

Tentulah ada, salah satunya permainan tertua di Rusia adalah gorodki yang telah dimainkan selama ratusan tahun. Permainan ini pertama kali dimainkan oleh para petani sebagai bentuk hiburan selama musim dingin yang panjang dan ketika Perang Dunia II, permainan ini menjadi terkenal di kalangan tentara Rusia dan mula dikenal di seluruh dunia.

ini admin kongsikan kepada anda , Antara permainan tradisional negara Rusia yang masih dimainkan oleh mereka sehingga kini.

BACA JUGA :   Belajar di Bandar Kursk, Rusia Bersama Daulah Educonsult

PERMAINAN TRADISIONAL RUSIA

  1. Gorodki

  • Gorodki adalah permainan tradisional Rusia yang dimainkan dengan menggunakan kayu kecil yang disebut gorodki. Tujuan dari permainan ini adalah untuk menghancurkan gorodki lawan menggunakan gorodki sendiri.

 

2. Bandy

  • Permainan hoki lapangan tradisional Rusia yang dimainkan dengan menggunakan bola dan tongkat hoki besar. Permainan ini mirip dengan hoki es, namun dimainkan di atas lapangan yang lebih besar dan menggunakan bola daripada puck.

3. Lapta

  • Permainan tradisional Rusia yang mirip dengan bisbol. Pemain harus memukul bola dengan tongkat dan berlari mengelilingi lapangan. Tim lawan mencoba menangkap bola dan memukul pemain dengan bola untuk mengeluarkan mereka dari permainan.

 

4. Durak

  • Permainan kad tradisional Rusia yang dimainkan dengan setumpuk kad. Tujuannya adalah untuk menyingkirkan semua kartu dari tangan pemain. Pemain yang tersisa dengan kartu terakhir dianggap sebagai “durak”.
BACA JUGA :   Tawaran Sambung Belajar ke Kursk State Medical University Bersama Daulah Educonsult

Itulah beberapa permainan tradisional Rusia yang populer dimainkan oleh masyarakat setempat, dalam kesimpulannya, permainan tradisional di Rusia telah dimainkan selama berabad-abad dan memiliki makna yang mendalam dalam kehidupan masyarakat Rusia. Permainan ini bukan hanya sebagai hiburan, tetapi juga menjadi simbol kebudayaan dan tradisi Rusia.

Anda berminat untuk lanjutkan pelajaran ke luar negara dalam bidang yang anda minati? jom dapatkan konsultasi lanjut bersama kami sekarang!

Untuk maklumat lanjut, anda boleh hubungi nombor yang tertera dibawah:-
.
📞 Pejabat: 03-92851322
📲 Customer Service: bit.ly/konsultandaulah-e
📲 Konsultan utama: 013-2090322 (Tuan Syed)
📲 No Konsultan Daulah: https://bit.ly/KonsultanZuraini 018-3845685

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here