Poland destinasi yang tepat untuk bercuti!!!

0
426

Ingat Poland, ingat Lewandowski. Aippp, tapi dekat Poland tak cuma ada Lewandowski saja. Lewandowski tu pemain bola. Kalau datang bercuti ke Poland, bukan dapat jumpa dia pun. So mari kita pergi ke tempat menarik yang ada di Poland. Banyak tempat yang menarik yang kita tak tahu di Poland.

Antara tempat yang menarik di Poland adalah :

  • Istana Malbork

Istana Malbork adalah sebuah istana besar yang terletak di bandar Malbork, Poland. Istana ini dibangun pada abad ke-13 atas perintah Teutonik sebagai kubu pertahanan mereka. Sejak itu, istana ini telah melalui beberapa fasa pembangunan dan pengembangan hingga menjadi salah satu istana terbesar di dunia.

Istana Malbork telah menjadi Tapak Warisan Dunia UNESCO sejak tahun 1997 dan menjadi salah satu daya tarik pelancongan paling popular di Poland. Selain itu, istana ini juga menjadi pusat muzium dengan koleksi seni, peralatan perang dan artifak sejarah lainnya yang dapat dilihat oleh pengunjung. Bagi para penggemar sejarah dan senibina, Istana Malbork merupakan tempat yang wajib dikunjungi saat berada di Poland.

  • Taman Nasional Tatra

Taman Nasional Tatra terletak di Pegunungan Tatra di perbatasan Poland dan Slovakia. Taman ini didirikan pada tahun 1954 dan meliputi area seluas lebih dari 211 km². Taman Nasional Tatra menjadi salah satu tujuan lawatan alam yang popular di Poland kerana keindahan alamnya yang luar biasa termasuk pegunungan yang menakjubkan, hutan lebat dan air terjun yang indah.

BACA JUGA :   Pilihan Tepat Demi Masa Depan

Tatra adalah salah satu rangkaian pegunungan paling menakjubkan di Eropah dengan puncak tertingginya mencapai 2.499 meter di puncak Rysy. Pengunjung dapat menikmati banyak kegiatan luar di Taman Nasional Tatra seperti hiking, mendaki gunung, berbasikal, mengambil gambar dan banyak lagi. Terdapat banyak jalan hiking yang tersedia baik untuk pendaki pemula mahupun yang lebih berpengalaman.

  • Pergunungan Owl

Pegunungan Owl (Karkonosze) adalah rangkaian pergunungan yang terletak di perbatasan Poland dan Republik Czech. Di Poland, bagian utama Pergunungan Owl terletak di wilayah Dolnośląskie. Beberapa tempat menarik di Pergunungan Owl Poland termasuk Taman Nasional Karkonosze, Air Terjun Szklarki dan Gunung Śnieżka yang merupakan puncak tertinggi di Poland bahagian barat. Pergunungan ini juga terkenal dengan pemandangan indahnya, hiking dan ski, serta kota-kota bersejarah seperti Jelenia Góra dan Karpacz.

BACA JUGA :   Bukit Broga Ditutup 3 Bulan Gara-gara Aktiviti Peneresan Bukit Yang Tidak Diluluskan

  • Taman Negara Karkonosze

Taman Nasional Karkonosze (Taman Nasional Pegunungan Owl) adalah taman nasional yang terletak di Pergunungan Owl di wilayah Dolnośląskie, Poland. Didirikan pada tahun 1959, taman nasional ini meliputi area seluas sekitar 55,8 km persegi. Taman ini terkenal dengan keindahan alamnya termasuk pergunungan yang menjulang, lembah yang hijau dan air terjun yang indah. Area ini juga memiliki flora dan fauna yang kaya, termasuk spesies yang terancam seperti beruang coklat, rusa, dan elang rajawali.

Berminat untuk melanjutkan pengajian ke Poland? Boleh hubungi kami di Daulah Educonsult untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut:

Facebook : Daulah Educonsult
Youtube : Daulah Educonsult
Email : daulahmedic@gmail.com
Nombor Pejabat : 03-92851322
Nombor Khidmat Pelanggan : 018-9624322
Nombor Konsultan Utama : 013-2090322 (Tuan Syed)
Nombor Konsultan : 010-8694840

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here