Guna Keputusan Percubaan SPM Mohon Belajar Pengajian Islam

0
331

UIN Suska atau lebih dikenali sebagai Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim merupakan salah sebuah cawangan universiti yang menawarkan program pengajian Islam yang ada di Indonesia. Ia merupakan sebuah universiti yang terletak di Riau yang jaraknya tidak melebihi satu jam perjalanan dari Malaysia.

Bagi anda yang meminati bidang Pengajian Islam dan mahu mendalami bidang ini di peringkat yang lebih tinggi iaitu Ijazah Sarjana Muda. Kini permohonan untuk sesi 2024 dibuka untuk anda.

UIN SUSKA menawarkan lebih daripada lima fakulti dan mempunyai banyak kos pengajian yang boleh pelajar pilih mengikut minat. Antara keistimewaan UIN SUSKA adalah pelajar lepasan SPM boleh memohon kemasukan dan melanjutkan pengajian di sana. Keputusan Percubaan juga boleh memohon.

BACA JUGA :   Bidang Pergigian di Universiti Luar Negara

Tempoh pengajian yang ditawarkan di UIN SUSKA adalah selama 4 tahun. Bermula dengan hanya tiga fakulti utama, ia bercambah kepada 8 buah fakulti yang terdiri daripada fakulti:

Untuk maklumat lanjut berkenaan kos program pengajian yang ditawarkan, anda boleh terus hubungi konsultan Daulah Educonsult segera. Konsultan Daulah Educonsult sedia membantu pelajar untuk melakukan pendaftaran kemasukan ke universiti bagi anda yang berminat.

Syarat kelayakan yang lain selain SPM untuk memasuki UIN SUSKA adalah seperti matrikulasi, diploma, asasi, stpm peroleh keputusan keseluruhan minimum 3.0 dan ke atas dan pangkat minimum Maqbul bagi lulusan STAM. Anda tidak perlu bimbang kerana UIN merupakan salah satu universiti yang telah mendapat pengiktirafan daripada pihak MQA.

BACA JUGA :   Ramai Orang Tertanya-tanya Siapa Lelaki Tua Yang Abang Acap Jumpa Ini

Anda boleh buat pra permohonan di link tersebut:

https://bit.ly/StudyAbroad2024 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here