𝐊𝐄𝐋𝐄𝐁𝐈𝐇𝐀𝐍 𝐌𝐀𝐃𝐔 𝐏𝐀𝐃𝐀 𝐁𝐀𝐘𝐈

0
141

 

Madu merupakan sejenis bahan semula jadi yang mempunyai pelbagai jenis kebaikan. Khasiat madu ini sememangnya terkenal dari turun temurun terutamanya dalam kalangan wanita. Sukatan madu yang diberikan kepada bayi lebih dari satu tahun haruslah dalam kuantiti yang sedikit sahaja.

Madu yang asli dan berkhasiat ini ialah madu yang diambil dari sarang kelulut. Inilah madu yang betul-betul unik dan asli. Banyak kelebihan pada madu ini kalau mama dan papa sekalian ingin tahu jom saya ceritakan.

  1. Sifat Antibakteria dan Antimikrob: Madu mempunyai ciri antibakteria dan antimikrob, membantu melawan jangkitan dan mempercepatkan proses penyembuhan.

2. Penggalak Sistem Imun: Madu boleh membantu meningkatkan sistem imun kerana ia         mengandungi antioksidan, vitamin dan mineral.

BACA JUGA :   JOM KONSULTASI & DAFTAR BERSAMA DAULAH EDUCONSULT

3. Tenaga dan Gula Asli: Madu boleh memberikan tenaga yang cepat kerana ia                    mengandungi glukosa dan fruktosa, memberikan alternatif yang lebih semula jadi untuk      gula tambahan.

4. Merawat Batuk dan Selsema: Madu sering digunakan sebagai ubat untuk                           melegakan batuk dan selsema. Ia mempunyai sifat menenangkan tekak dan boleh              membantu mengurangkan gejala selsema.

5. Meningkatkan Kualiti Tidur: Madu boleh membantu melegakan tekanan dan                       meningkatkan pengeluaran melatonin, hormon yang mengawal kitaran tidur.

BACA JUGA :   Harimau Malaya Antara Yang Terendah Dalam Carta FIFA?

 

Walaupun terdapat banyak khasiat madu, ini adalah sangat penting untuk tidak memberi madu kepada bayi di bawah umur 1 tahun. Selepas melepasi peringkat ini, madu boleh diberikan secara bijak sebagai sebahagian daripada diet seimbang. Sentiasa berunding dengan doktor atau pakar pemakanan sebelum memberikan madu atau produk lebah lain kepada kanak-kanak.

Untuk info produk dan info bayi, boleh terus hubungi kami atau klik link berikut :-
𝗧𝗘𝗥𝗨𝗦 𝗧𝗘𝗞𝗔𝗡 𝗟𝗜𝗡𝗞 “𝗪𝗛𝗔𝗧𝗦𝗔𝗣𝗣” 𝗗𝗜𝗕𝗔𝗪𝗔𝗛👇👇
https://wa.link/6twnh4
✅Customer Service: 011-5765 6445
✅Customer Service: 011-5765 6445

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here