Harley Davidson Motosikal Elektrik Pertama Di Dunia.

0
827

Harley Davidson mempamerkan motosikal elektrik yang pertama pada pameran kenderaan yang diadakan di Las Vegas,Nevada. Motosikal yang sangat hebat.

Motosikal terbaru keluaran Harley Davidson ini tidak lagi menggunakan konsep lama iaitu dengan bergantung kepada gear dan clutch. Sebaliknya hanya dengan menghidupkan enjin serta pulas sedikit untuk memecut. Kali ini mampu mencapai kelajuan 120 batu sejam dan benar-benar laju.

Twthnvdw o

Motosikal ini mampu mencapai kelajuan daripada 0 sehingga ke 60mph dalam masa 3.5 saat. Wow, terus berdesup ni. Demonstrasi motosikal ini diadakan di kawasan pameran Panasonic. Sekali pandang model terbaharu ini adalah sangat berbeza dengan bentuk kebuasaan keluaran syarikat motosikal ini.

Demonstrasi motosikal itu diadakan di kawasan pameran Panasonic. Model terbaharu ini adalah sangat berbeza dengan bentuk kebiasaan keluaran syarikat motosikal berkenaan. Motosikal elektrik ini disasarkan untuk memasuki pasaran pada tahun 2019 dan menjadi kenyataan.

BACA JUGA :   VIRAL! “USB Otak Ikan” Ciptaan Pelajar Jepun Ni Sebenarnya Adalah…

Hscnl7qa oUsaha untuk mengikut haluan teknologi kini berhasil jua apabila terciptanya motosikal elektrik dalam dunia. Namun yang pasti, LiveWire menggunakan motor elektrik magnet kekal. Ini sebagai punca kuasa utama yang mampu menjana daya kilas dengan cepat dalam masa singkar serta memberikan prestasi yang mengkagumkan.

Motosikal elektrik ini juga diletakkan tanpa yang rendah supaya titik graviti. LiveWIre ini menjadi rendah dan mudah dikawal. ianya mudah dikawal dalam apa jua kelajuan serta mengurangkan risiko bahaya.

S4rhcwu8 o

Dalam mengendalikan motosikal ini, LiveWire dilengkapi dengan sistem kelengkapan yang sangat baik. Terdiri daripada Cushion-lite (BFRC-lite) untuk bahagian belakang dan Showa Separate Function Fork-Big Piston (SFF-BP) untuk hadapan.

BACA JUGA :   Toyota Vios Generasi Ke 3 Lebih Wow dan Gempak.

Untuk menghentikan motosikal ini pun menarik. Anda akan kagum. Harley mendatangkan sistem brek cakera berkembar Brembo Monoblock 300 mm yang turut dibantu dengan sistem ABS dan kawalan cengkaman (TCS).

Ccsfvypi o

Motosikal ini menggunakan bateri lithnium ion Rechargeable Energy Storage System (RESS) yang mampu dicas. Lebih menarik lagi boleh menggunakan soket kuasa yang biasa di rumah untuk dicas. Gempak habislah.

Motosikal ini sudah boleh ditempah pada harga kira-kira RM120 000. Berbaloi lah siapa yang dapat membeli dan memilikinya.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here