Sambutan ‘Baby Shower’ sering diraihkan oleh mereka yang bakal menjadi seorang ibu. Menjadi suatu kebiasaan didengari oleh seluruh masyarakat. Saat ini menjadi penantian kepada bakal untuk menyambut anak sulung mereka. Bagaimana dengan tindakan memaksa makan najis bayi yang berlaku kepada seorang wanita?

 

‘Baby shower’ diaraihkan oleh mereka yang bakal timang cahaya mata sulung ketika kandungan diusia tujuh hingga lapan bulan. Hmm mesti best kan dapat meraihkan ‘baby shower’? Ditambah pula ia adalah cara moden menyambut kedatangan seorang bayi sulung mereka.

Sangat berbeza dengan cara zaman dulu yang mana masyarakat melayu akan melakukan adat melenggang perut atau mandi tian untuk memudahkan si bakal ibu melahirkan anak, namun hari ini adat semakin hari semakin pudar dan ‘baby shower’ mula mengambil tempat.

makan najis bayi
sumber foto : siakapkeli

Perkongsian pengalaman daripada seorang wanita yang sebelum ini pernah menghadiri majlis sambutan itu. Perkongsian dibuat di Page 9bulan 10hari, diakatan oleh beliau ia adalah begitu keterlaluan.

Menurut apa yang beliau kongsikan jelas sekali bertentangan dengan agama Islam. Bersentuhan dengan bukan mahram adalah tidak dibenarkan dan hukumnya haram. Selain itu, makan najis bayi dalam lampin yang kononya ikut tema ‘baby shower’, memang tidak seorang pun mahu merasai pengalaman tersebut. Agak jijik dan sukar diterima akal bagi sesiapa pun.

Kalau exited sangat untuk menyambut bakal anak pun jangan sampai keterlaluan sehingga melanggar hukum agama dan melakukan perkara yang tidak diterima akal.

Jom baca perkongsian daripada seorang wanita melalui pengalamannya sendiri. Pastikan anda baca sampai habis…

makan najis bayi makan najis bayi

Untuk tidak terlepas sebarang informasi mengenai isu ini, pastikan anda sentiasa layari Deenamik.com dan like FB Page Deenamik.

Berminat untuk iklan atau artikel anda dipaparkan di laman Deenamik ? Hubungi kami di admin@deenamik.com

sumber : sikap keli

Facebook Comments

Loading...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here