Kita tidak nafikan bukan negara kita sahaja yang berdepan dengan masalah, malahan negara luar seperti United Kingdom juga berdepan dengan isu “Brexit”.

Apa itu Brexit? Sebenarnya ini adalah singkatan daripada Britain dan Exit. Maka terjadilah Brexit. Dalam erti kata lain, United Kingdom dalam perancangan mengambil keputusan untuk keluar dari Kesatuan Eropah.

United Kingdom masih dalam perbincangan keluar dari Kesatuan Eropah. Sumber: BBC

Ini adalah langkah yang diambil oleh Perdana Menteri United Kingdom itu sendiri, Theresa May. Berdasarkan undian daripada penduduk tempatan, sebanyak 51.9 % dari pendududk keluar mengundi mengikut anggaran sebanyak 30 juta penduduk keluar mengundi. Udian ini telah dilakukan terlebih dahulu pada 26 Jun 2016.

“Ini adalah sama yang sesuai untuk mengubah hala tuju dalam rundingan dan bertindak adil terhadap hasrat serta cita-cita mengenai Brexit,”

katanya dalam tulisan yang diterbitkan oleh Daily Telegraph.

BACA JUGA :   BREXIT Di Ambang Kegagalan?
Perdana Menteri Britain, Theresa May. Sumber: New Statesman

United Kingdom dijangka akan keluar daripada Kesatuan Eropah selepas pelbagai aspek dan isu telah diambil perhatian. Sekiranya United Kingdom keluar daripada Kesatuan Eropah, terdapat banyak kebaikan dan keburukan.  Namun begitu isu “cerai” antara mereka masih lagi dalam perbincangan Kesatuan Eropah.

Boris Johnson antara individu yang menonjol dalam menghalang Brexit daripada terjadi. Menurut kenyataannya, beliau berpendapat bahawa Theresa May ingin melaksanaan Brexit di atas kepuasan sendiri.

Boris Johnson, antara individu yang menentang keras isu Brexit. Sumber: Business Insider

Boris Johnson telah meletak jawatan sebagai Setiausaha Luar Britain sebagai bantahan atas tindakan Therea May.

Kesimpulanny, terdapat pelbagai cara yang boleh digunakan dalam menyelesaikan sesuatu perkara secara realistik dan profesional. Namun begitu, isu Brexit bukanlah sesuatu yang asing memandangkan perkara ini telah dibawa usul bermula 2012.

BACA JUGA :   Kesatuan Eropah (EU) Harap Sijil Digital COVID-19 Lonjakkan Sektor Pelancongan.

Untuk tidak terlepas sebarang informasi-informasi menarik dari dalam dan luar negara, pastikan anda sentiasa layari Deenamik.com dan like FB Page Deenamik.

“Bertahun muka penuh jeragat. Asal stress je, mulalah jerawat nak naik dengan subur. Tapi lepas pakai Bio Action Miracle, segala macam jeragat dan jerawat hilang terus daripada muka ni…!!”

Bio Action Miracle, teman terbaik seorang wanita untuk menghilangkan jeragat dan jerawat di muka dan memastikan kulit muka sentiasa segar dan lembap.

Pilihan yang terbaik dan berkualiti daripada Jamu Ratu Malaya. Dapatkannya melalui pautan ini:

Facebook : Stokis JRM Johor

Instagram : @jamuratumalaya_johor

WhatsApp :

 https://www.wasap.my/60132002695 

https://www.wasap.my/60132882695

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here