MUDAHNYA! Langkah “Simple” Penjagaan Wajah Yang Berkesan!

0
2177

Bahagian badan yang paling sensitif, dah tentulah wajah anda! Wajah anda merupakan antara yang akan diperhatikan apabila berada di khalayak. Wajah juga menjadi tanda pengenalan paling kerap digunakan dalam bersosial.

Jadi, inilah sebabnya kenapa anda mesti, harus, dan WAJIB mengambil berat akan penjagaan kulit muka. Disebabkan ia merupakan antara bahagian badan yang paling sensitive, ia juga merupakan yang paling kerap terdedah dengan pencemaran luar.

Kulit yang bersih tanpa cela akan meningkatkan keyakinan diri untuk bersosial.

Bukan Untuk Perempuan Saja!

Pendapat yang sering dipercayai oleh orang ramai; lelaki tak perlu penjagaan muka. Anda salah! Tak kira lelaki atau perempuan, wajah adalah antara bahagian badan yang harus kerap dijaga.

Walau pun kulit wajah lelaki dan perempuan sangat berbeza, tapi itu bukan satu alasan untuk warga lelaki menitik berat akan penjagaan wajahnya. Terdapat pelbagai rutin penjagaan kulit yang sesuai untuk semua jenis kulit; lelaki atau pun perempuan.

#1. Double-cleansing Untuk Kulit Yang Betul-betul Bersih

Ada orang buat pembersihan muka sekali sehari. Ada yang buat dua kali sehari, waktu pagi dan malam. Yang terbaik sekali adalah double-cleasing iaitu pembersihan pada waktu pagi dan malam. Kenapakah?

Double-cleansing akan memastikan wajah anda telah bersih sepenuhnya sebelum tidur. (Sumber gambar: Allure)

Sebelum meneruskan rutin harian pada waktu pagi, anda akan memakai mekap dan produk lain. kulit wajah anda juga akan terdedahn dengan pelbagai bahan pencemaram sepanjang berada di luar rumah.

Jadi, segala kekotoran dan bhan cemar itu akan berkumpul pada wajah anda dan pembesihan pada waktu malam adalah satu langkah yang baik untuk kulit wajah anda. Ia akan membersihkan segala kotoran yang melekat selain daripada produk mekap.

#2. Jadikan Sunscreen Teman Baik Kulit Anda.

Kita hidup di negara Malaysia, sebuah negara yang menerima pancaran matahari yang terik hampir sepanjang tahun. Cuaca panas dan lembap ini sebenar tidak bagus untuk kulit anda.

Oleh sebab itu, krim matahari ataupun sunscreen harus menjadi bahan wajib bawa untuk menjadi pelengkap penjagaan kulit wajah anda.

Tahu taka pa akibatnya kulit wajah terlalu lama terdedah dengan cahaya matahari tanpa sebarang perlindungan? Garis penuaan akan lebih cepat terbentuk, kulit menjadi kering, dan perubahan tekstur kulit.

BACA JUGA :   Khasiat Amalan Makan Nanas Khas Buat Kaum Wanita

Jadi, kalau anda tan nak kelihatan tua sebelu usia, sapukan sedikit krim matahari apabila ingin keluar pada cuaca yang panas. Krim matahari juga boleh menghindarkan kanser kulit.

#3. Pengelupasan Untuk Kulit Yang Lebih Halus

Pengelupasan atau exfoliation merupakan antara rutin yang boleh diamalkan untuk kulit yang lebih halus dan berseri. Pengelupasan dilakukan dengan produk seperti skrub tau pengelupas kimia yang mengandingi asid hiluronik atau asid laktik.

Penting kalau anda nak melakukan pemgelupasan ini, jangan lakukannya lebih daripada 2 kali seminggu! Kulit wajah adalah antara yang paling sensitif, jadi mudah untuk tercedera jika disental terlalu kerap.

Mahukan Produk Terbaik Untuk Penjagaan Kulit?

Di luar sana, ada banyak sangat produk penjagaan kulit yang ada. Ada yang mahal, ada juga yang berpatutan. Antara yang terbaik dan berkualiti? Produk Bio Miracle Action keluaran Jamu Ratu Malaya.

BMA 10

Set Bio Miracle Action ini terdiri daripada 2 produk iaitu:

  • Bio Miracle Action Deep Repairing Serum 15gm
  • Bio Miracle Action Deep Repairing Cream 15gm

Kedua-dua produk ini mempunyai khasiatnya yang tersendiri untuk kulit wajah anda. Rutin yang kerap dan konsisten akan memberikan kepada anda kulit yang berseih, berseri, dan bebas cela!

  • Membaiki dan melicinkan struktur kulit
  • Mencerah dan memberi kelembutan pada kulit
  • Mengurangkan garis halus kedutan pada mata, tepi bibir, dan dahi
  • Menegangkan kulit kendur dan jatuh akibat kekurangan kolagen
  • Memutihkan kulit dengan selamat dan memudarkan jeragat
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Boleh digunakan bersama produk kosmetik lain dengan selamat

Setiap produk dalam set Bio Miracle Action mempunyai fungsi dan khasiatnya yang tersendiri bagi menjadikan kulit wajah anda sihat dan kelihatan berseri:

BIO MIRACLE ACTION DEEP REPAIRING SERUM 15GM

Dicipta khas untuk mengurangkan minyak, mengurangkan kedutan dan jerawat pada kulit. Ia menunjukkan kesan yang amat jelas bagi mengurangkan kedutan dan garis-garis ekspresi serta kulit kendur pada muka serta leher.

Serum ini merupakan intipati rawatan berpotensi tinggi direka khas untuk menyokong penghidratan untuk meningkatkan keanjalan selain dapat mengembalikan kelembapan serta menjadikan kulit kelihatan licin, cerah, dan putih, bertindak merawat kulit kering, berminyak serta berjerawat dan menghilangkan parut.

BACA JUGA :   Anda Perlu Tahu Betapa Pentingnya Mengambil Sarapan

Serum Jamu Ratu Malaya mampu berfungsi sebagai pelembap kulit yang baik, merangsang dan mempercepatkan pembentukan kolagen serta mencerahkan kulit.Kesannya boleh dapat dirasai dengan segera. Serum ini juga mempercepat proses pembaharuan sel-sel kulit menjadikan kulit licin, lembut dan halus.

BIO MIRACLE ACTION DEEP REPAIRING CREAM 15GM :

Mengandungi ekstrak Sel Tangkai Epal daripada epal Swiss-German yang mempunyai fungsi seperti Bio-Botox yang boleh menghalang penuaan dn ekstrak bunga Spilanthes Acmella untuk menegang dan mengurangkan kedutan.

Krim ini turut mengandungi Proteoglycan yang boleh merangsang pembentukan kolagen dan elastin untuk menjadikan kulit muka anda lebih anjal dan sihat.

Produk ini sangat sesuai digunakan oleh semua golongan yang inginkan kulit yang sihat, tegang, anjal, dan berseri walau pun terdedah dengan pelbagai pencemaran daripada persekitaran.

Testimoni Pengguna

BMA 9

WAU! Berapa Harga Bio Miracle Action ni?

Bio Miracle Action ni boleh didapati pada harga RM69.90 sahaja. Apalah sangat harga produk ni dengan khasiat yang bakal diperolehi apabila mengamalkan produk ini.  Wajah yang bebas cela dan lebih berseri.

 

Macam Mana Nak Beli?

Kesemua produk Jamu Ratu Malaya hanya dijual oleh stokis yang berdaftar sahaja dan tidak dijual oleh mana-mana toko jamu. Sekiranya ada kedai jamu yang menjual, pastikan ia adalah penjual berdaftar dengan pihak Jamu Ratu Malaya.

Jadi, macam mana untuk mendapatkan produk ini? Mudah saja sebenarnya. Anda tidak perlu untuk keluar rumah pun untuk mendapat produk ini.

Di sini kami lampirkan informasi yang boleh dijadikan panduan untuk sebarang tempahan ataupun urusan pembelian. Anda boleh menghubungi pihak JRM melalui pautan di bawah:

Facebook : Stokis JRM Johor

Instagram : @jamuratumalaya_johor

WhatsApp :

 https://www.wasap.my/60132002695

https://www.wasap.my/60132882695

UNTUK PEMBAYARAN:

Maybank

MADANI HUB SDN BHD

Nombor akaun: 551249520869 

Email: saurahjrm@gmail.com

Bio Miracle Action juga boleh didapati secara terus di:

STOKIS JAMU RATU MALAYA JOHOR
NO 8 JLN RAMBAI 11

TMN KOTA MASAI
PASIR GUDANG 
JOHOR

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here