Pernah dengar tentang minyak kayu putih atau lebih dikenali dengan nama tea tree oil? Minyak pati yang diperolehi daripada pokok Melaleuca Alternifolia yang berasal daripada Australia ni merupakan antara anugerah alam yang mempunyai khasiat yang banyak.

Biasanya minyak tea tree ini digunakan untuk tujuan mengubati pelbagai masalah berkaitan kulit kerana mempunyai sifat antibakteria dan antiseptik menyebabkan ia menjadi pilihan untuk mereka yang mempunyai masalah kulit.

Minyak tea tree telah lama digunakan sebagai rawatan alternatif untuk penyakit kulit. (Sumber gambar: Healthline)

Ada juga produk kecantikan dan penjagaan muka yang mengandungi ekstrak minyak tea tree ini kerana ia terbukti mampu membersihkan dengan lebih baik egala kekotoran yang ada pada kulit wajah.

Nak tahu lagi kelebihan minyak tea tree untuk kecantikan wajah anda? Ikuti artikel ini sehingga habis untuk mengetahui apa lagi khasiat minyak pati ini untuk wajah yang lebih cantik!

#1. Solusi Alami Untuk Jerawat

Kulit berjerawat? Itu adalah mimpi ngeri semua orang lagi-lagi kalau ada acara yang memerlukan and untuk kelihatan cantik dan menawan. Jerawat ni juga boleh mengurangkan keyakinan diri.

Tapi anda tak payah nak khuatir! Minyak tea tree boleh membantu anda dengan masalah jerawat tu. Ambil saja minyak tea tree kemudian campurkan sebanyak 3 hingga 4 titis bersama minyak witch hazel. Sapukan campuran minyak ini 2 kali sehari.

Masalah jerawat anda akan hilang dalam masa yang singkat! Sifat antibakteria minyak tea tree membolehkan ia membasmi kotoran dalam ruang pori-pori wajah.

#2. Rawat Luka

Dalam banyak-banyak bahan alami, minyak tea tree adalah antara bahan smeual jadi yang mempunyai sifat antiseptik yang bagus untuk membasmi kuman dan bakteria. Terutama sekali bila anda terlukakan diri sendiri, bagus untu gunakan minyak tea tree sebagai pembasmi.

BACA JUGA :   Ini Adalah Cara Rawatan Yang Betul Menggunakan Aromaterapi

Oleh sebab tu, kalau anda tiba-tiba terluka atau orang lain yang terluka, cari sahaja imyak tea tree untuk dijadikan sebagai alternatif lain selain daripada ubat luka atau apa-apa ubat lain.

#3. Murah Dan Senang Nak Dibeli!

Minyak pati herba ada beberapa jenis dan kegunaan. Harganya juga pelbagai. Ada yang murah dan ada juga yang mahal sampai mampu merabakkan kocek anda!

Tapip jangan risau. Minyak tea tree ni dikategorikan sebgai minyak yang dijual pada harga mampu milik dan anda tak perlu nak buat tempahan khas untuk mendapatkannya. Ia ada banyak dijual di kedai-kedai runcit dan juga farmasi.

Kandungan Minyak Tea Tree Dalam Produk Ini Menjadikannya Produk Terlaris!

Khasiat minyak tea tree ini memang banyak. Tidak dinafikan. Terutama sekali untuk penjagaan kulit wajah anda yang mudah terdedah. Sebab  itulah, Jamu Ratu Malaya telah merumuskan minyak tea tree dalam Zinnia Magenta, produk pembersihan kulit wajah yang terlaris!

Mengapa Pencuci Muka Zinnia Magenta Harus Menjadi Pilihan?

Menggunakan Zinnia Magenta sebagai pencuci muka utama akan memberikan anda manfaat-manfaat berikut:

  • Mengecilkan liang pori kulit
  • Memberi kelembapan pada kulit
  • Mengimbangi perembesan minyak oleh kulit
  • Menegangkan kulit wajah yang kendur dan berkedut
  • Memudarkan parut, cela dan kegelapan pada kulit wajah
  • Memutihkan wajah secara beransur-ansur tanpa pengelupasan
  • Memudarkan kesan jeragat atau pigmentasi secara beransur-ansur 
BACA JUGA :   The Advantages of Pursuing a Medical Degree: A Path to Healing and Excellence

WhatsApp Video 2018-10-03 at 13.26.13

Zinnia Magenta ni juga satu salah satu yang sangat ekonomi dan menjimatkan belanja anda tiap-tiap bulan! Kenapa? Kerana ia sangat tahan lama. Sebotol Zinnia Magenta yang berharga RM35 boleh bertahan selama 7 bulan!

Jadi bagi anda yang ingin mencari pencuci muka yang berkualiti tetapi pada harga rakyat marhaen, Zinnia Magenta adalah pilihan utama anda! Tak perlu rungsing. Walau pun harganya yang berpatutan, kualiti produk ini tetap dikawal oleh Jamu Ratu Malaya.

Testimoni Pengguna Zinnia Magenta

Apa kata anda baca pula testimoni daripada pengguna yang telah berpuas hati dengan hasil selepas menggunakan Zinnia Magenta ni.

ZINNIA CONVERT OK

Macam Mana Nak Dapatkan Produk Ni?

Oh ya, kesemua produk Jamu Ratu Malaya hanya dijual oleh stokis yang berdaftar sahaja dan tidak dijual oleh mana-mana toko jamu. Sekiranya ada kedai jamu yang menjual, pastikan ia adalah penjual berdaftar dengan pihak Jamu Ratu Malaya.

Jadi, macam mana untuk mendapatkan produk ini? Mudah saja sebenarnya. Anda tidak perlu untuk keluar rumah pun untuk mendapat produk ini.

Di sini kami lampirkan informasi yang boleh dijadikan panduan untuk sebarang tempahan ataupun urusan pembelian. Anda boleh menghubungi pihak JRM melalui pautan di bawah:

Facebook : Stokis JRM Johor

Instagram : @jamuratumalaya_johor

WhatsApp :

 https://www.wasap.my/60132002695

https://www.wasap.my/60132882695

UNTUK PEMBAYARAN:

Maybank

MADANI HUB SDN BHD

Nombor akaun: 551249520869 

Email: saurahjrm@gmail.com

Zinnia Magenta juga boleh didapati secara terus di;

STOKIS JAMU RATU MALAYA JOHOR
NO 8 JLN RAMBAI 11

TMN KOTA MASAI
PASIR GUDANG 
JOHOR

Facebook Comments

1 COMMENT

  1. ?Assalamualaikum?
    Saya Pengedar Sah JRM MSJ-(UG056)Masai, Pasir Gudang?

    ?COD :
    #kotamasai
    #cahayamasai
    #Nusadamai
    #BukitDahlia
    #SieraPerdana
    #Tamanscientex
    #Kongkong
    #CahayaBaru
    #PasirGudang
    #Masai
    #CahayaBaru
    #Tamanrinting
    #Tamanpasirputih
    #Kampungpasirputih
    #TamanDaya
    #JohorJaya

    I❤ JAMU RATU MALAYA

    Suzi:Whatsapp +60148337723

    Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah & sarawak.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here