Soccer Football - Premier League - Arsenal v Chelsea - Emirates Stadium, London, Britain - January 19, 2019 Chelsea manager Maurizio Sarri reacts as Marcos Alonso and Mateo Kovacic look on Action Images via Reuters/John Sibley EDITORIAL USE ONLY. No use with unauthorized audio, video, data, fixture lists, club/league logos or "live" services. Online in-match use limited to 75 images, no video emulation. No use in betting, games or single club/league/player publications. Please contact your account representative for further details.

Chelsea malu besar apabila dibelasah 6-0 oleh Manchester City. Malah kedudukannya kini di tangga ke 6 liga di belakang Arsenal.

Kekalahan Chelsea kali ini membuatkan mereka terpaksa bekerja keras untuk berada dalam 4 kedudukan terbaik. Jika tidak mereka terpaksa melupakan hasrat untuk layak ke UCL musim depan sekali lagi.

0b1lcnsu o

The Blues seolah-olah tidak berupaya melawan dan rela dibolosi 6 gol tanpa balas. Walaupun memiliki penjaga gol termahal di dunia iaitu Kepa Arrizabalaga tetap dibolosi dengan jumlah yang besar.

Sergio Aguero meledak hatrik dengan menjaringkan dua gol pada babak pertama dan melengkapkan hatriknya pada babak kedua dengan menyempurnakan sepakan penalti. Manchester City dalam landasan tepat memburu kejuaraan Liga Perdana Inggeris.

BACA JUGA :   Nasib Berbeza Dua Manchester. City Terkulai United Hampir Rebah.

Kafruxvx o

Kejayaan memenangi perlawanan menentang Chelsea membolehkan skuad kendalian Pep Guardila kini berada di takhta liga. Pencabar utama kejuaraan Liverpool pasti tertekan dengan kemenangan bezar citizen.

Selepas Raheem Sterling menjaringkan gol pembukaan seawal minit ke empat. Pada minit ke 13, Sergio Aguero menjaringkan gol kedua untuk pasukannya. Enam minit kemudian, Kun Aguero menjaringkan gol hasil kesilapan Ross Barkley yang menanduk bola ke belakang.

Jhxkjfau o

Pada minit ke 25 Chelsea ketinggalan 4-0 apabila rembatan jarak jauh yang menarik Ilkay Gungodan menerjah jaringan. Pelawat semakin tertekan apabila pasukan tuam rumah terus mendominasi permainan. Tamat perlawanan pada separuh masa pertama dengan 4-0.

Memasuki separuh masa kedua, Kun Aguero tidak perlu menunggu lama untuk mencipta hatrik menerusi sepakan penalti. Sterling dikasari di dalam kotak penalti dan dengan mudah Aguero menyempurnakan penalti itu.

BACA JUGA :   Chelsea Terus Layak Melangkah Ke Pusingan Kelima Piala FA

Rdwsuzhc o

Pasukan Chelsea yang sekali-sekala menyerang namun semua serangannya mudah dipatahkan oleh barisan pertahanan City. Pada minit ke 80, Sterling terus menambah derita pasukan pelawat dengan gol ke enam untuk pasukan City.

Xh35bxa9 o

Kekalahan 0-6 merupakan kekalahan terburuk kelab ini di gelanggan lawan sejak 1996. Kekalahan besar ini pasti memberi tekanan kepada pengendali mereka iaitu Maurizio Sarri.

Lebih malangĀ  Chelsea jatuh ke tanggan ke enam liga dan dipintas oleh Manchester United dan Arsenal. Chelsea kini hanya mengumpul 50 mata sahaja selepas 26 perlawanan.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here