Jom kita kenali Universiti Perubatan Warsaw !

0
446

Universiti Perubatan Warsaw (MUW) adalah salah satu sekolah perubatan tertua di Poland. Selama lebih dari 200 tahun ia telah menyediakan pendidikan dan latihan dalam bidang perubatan dan farmasi di peringkat sarjana dan pascasarjana. Program MUW memenuhi piawaian antarabangsa yang tertinggi dalam pendidikan peringkat universiti dan berdasarkan prinsip amalan klinikal dan farmasi yang baik.

Staf akademik Universiti Perubatan Warsaw diiktiraf secara nasional dan antarabangsa atas sumbangan mereka dalam penyelidikan dan amalan perubatan. Kebanyakan mereka memegang jawatan yang berprestij Perunding Perubatan Kebangsaan.

Universiti Perubatan Warsaw menyediakan latihan am dan khusus di peringkat sarjana dan pasca siswazah. Pelajar belajar di enam hospital pengajaran klinikal kami yang menyediakan rawatan perubatan am dan tertiari kepada pesakit. Pelajar dan kakitangan kami juga menjalankan penyelidikan saintifik dan klinikal di hospital-hospital ini serta terlibat dalam beberapa jabatan akademik klinikal yang terletak di hospital-hospital lain di Warsaw. MUW menawarkan 19 program ijazah termasuk 3 program ijazah sepenuh masa dalam bahasa Inggeris: Pergigian, Perubatan, Farmasi.

BACA JUGA :   Peluang Ke Maahad Buuth Melalui Madrasah Daulah Tanpa SPM/STAM


Universiti Perubatan Warsaw:

  • mempunyai dimensi antarabangsa berdasarkan piawaian pendidikan antarabangsa dan pertukaran pemikiran saintifik di kalangan institusi pengajian tinggi dan penyelidikan

 

  • melabur dalam pembangunan infrastruktur penyelidikannya dan terus mengembangkan kemudahannya. Projek-projek terkini termasuk Perpustakaan dan Pusat Maklumat, Pusat Penyelidikan Preclinikal, Hospital Pediatrik dan Pusat Rehabilitasi dan Sukan – kemudahan paling moden seumpamanya di Poland. Pembinaan Pusat Pergigian Universiti moden bermula pada September 2017. Penjagaan pergigian akan ditawarkan kepada pesakit menjelang 2019. Universiti Perubatan Warsaw juga merancang untuk membina Institut Psikiatri.

Infrastruktur dan pengangkutan

Warsaw telah melihat perubahan infrastruktur utama sejak beberapa tahun yang lalu di tengah-tengah peningkatan pelaburan asing, pertumbuhan ekonomi dan pembiayaan EU. Bandar ini mempunyai infrastruktur yang lebih baik dengan jalan baru, jambatan, jambatan, dll.

BACA JUGA :   Putihkan Gigi Anda Dengan 5 Cara Semulajadi Ini

Warsaw tidak mempunyai sistem jalan lingkaran yang baik dan kebanyakan trafik terus melalui pusat bandar, yang membawa kepada kesesakan ketiga tertinggi di benua Eropah. Jalan lingkaran Warsaw telah dirancang untuk terdiri daripada tiga jalan raya: S2, S8 dan S17. Pada masa ini bahagian S2 dan S8 terbuka, dengan baki pembinaan akan selesai pada 2019.

Terima kasih kepada lebuh raya A2 yang merentangi barat dari Warsaw, yang dibuka pada bulan Jun 2012, bandar ini kini mempunyai sambungan lebuh raya langsung dengan Łódź, Poznań dan akhirnya dengan Berlin.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here