Ini bukan latihan! Filem Marvel yang sangat dinanti Avengers: Endgame telah dibocorkan dan semuanya di internet, terutama di Twitter. Walaupun usaha dari Disney menghalang apa-apa untuk menjatuhkan, rakaman lima minit dengan adegan pergaduhan dan spoiler utama boleh menjejaskan anda.

 

Endgame mencatatkan pawagam di Malaysia pada 24 April ini, jadi kebocoran itu berlaku kira-kira 9 hari sebelum pelepasan filem. Oleh sebab itu, peminat Avengers mendesak semua orang untuk ‘mute’ atau ‘block’ hashtags berkaitan Avengers di Twitter dan berwaspada ketika menggunakan media sosial.

Menurut beberapa orang yang menyaksikan kebocoran, mereka mengesahkan bahawa ia penuh dengan pendedahan besar.

Pengarah Endgame, Joe Russo memberitahu Box Office Pro bahawa mereka menggalakkan peminat untuk bertindak sewajarnya dan tidak menyebarkan spoiler itu sendiri.

BACA JUGA :   4 Trend Marketing Online Yang Perlu Anda Tahu Untuk Memajukan Bisnes

 

“Saya rasa yang ini lebih spoiler daripada yang terakhir. Ini adalah budaya yang menginginkan segala-galanya sekarang, dan semakin buruk … Jika anda telah mengikuti bersama dengan kisah ini selama 10 tahun, anda akan mahu melindungi diri anda, “kata Russo.

 

Spoiler sentiasa menjadi perhatian, tetapi profilnya lebih tinggi dengan Endgame memandangkan kesimpulan dramatik kepada Perang Infinity. Bukan sahaja Endgame menandakan akhir filem tiga fasa MCU, tetapi filem itu dipercayai membentangkan lebih daripada 10 tahun cerita Marvel Cinematic Universe yang bermula pada tahun 2008 dengan filem Iron Man yang pertama.

Tidak dapat dipastikan sama ada ia adalah daripada filem sebenar, mahupun sekadar fan made, ia nyata telah telah mengundang kemarahan peminat filem diserata dunia.

BACA JUGA :   Aksi Parodi 'Infinity War' Oleh Pelajar Ini Dapat Pujian Pengarah Avengers

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here