Daulah Educonsult menawarkan peluang pengajian kepada pelajar yang berminat dalam bidang perubatan, pergigian, farmasi dan veterinar di Indonesia. Peluang ini Daulah Educonsult buka kepada pelajar lepasan SPM/IGCSE/O-Level/Matriks/Asasi/STPM/A-level/IB/Diploma @ setaraf. 

Untuk pengetahuan, Daulah Educonsult hanya menawarkan syarikat yang sudah mendapat pengiktirafan dari WHO, KPT, MQA, JPA, MMC, MDC, dan MVA. Oleh itu, anda tidak perlu risau sekiranya sijil pendidikan yang anda peroleh dari universiti tersebut tidak laku.

Antara Universiti Yang Ditawarkan :

  • Universiti Sumatera Utara
  • Universiti Airlangga
  • Universiti Andalas
  • Universiti Padjadjaran
  • Universiti Hasanuddin
  • Institut Pertanian Bogor
Universiti Airlangga

Bidang pengajian yang ditawarkan adalah seperti perubatan, pergigian, farmasi dan juga veterinar. Kesemua bidang pengajian ini adalah bidang pilihan pelajar khususnya dari Malaysia untuk menyambung pengajian dalam Ijazah Sarjana Muda.

BACA JUGA :   Daulah Educonsult Tawar Pelajar Sambung Pengajian Di Luar Negara Sesi 2021.
Universiti Sumatera Utara

Terdapat pelbagai faktor yang menyebabkan pelajar dari Malaysia memohon untuk melanjutkan pengajian ke universiti di Indonesia. Antaranya ialah kerana makanan dan budaya yang lebih kurang sama. Hal ini menyebabkan mereka selesa dan tidak berada terlalu asing walaupun berada di negara jiran. Tambahan, agama Islam adalah agama rasmi di Indonesia. Oleh itu, tidak menjadi masalah jika pelajar yang beragama Islam untuk mengamalkan ajaran Islam di sana.

Berminat untuk lakukan pendaftaran? Daftar segera bersama DAULAH EDUCONSULT dan sebelum lakukan pendaftaran, jalani sesi konsultasi secara percuma terlebih dahulu bersama konsultan Daulah Educonsult.

Kemasukan seterusnya adalah pada bulan September 2020.

Misi utama syarikat adalah merealisasikan impian pelajar untuk berjaya dari segi akademik di peringkat antarabangsa seiring dengan pengalaman menguruskan pelajar di pelbagai negara terutamanya di Mesir, Poland, Rusia, Indonesia, Turki, Bangladesh dan sebagainya.  Antara bidang pengajian yang ditawarkan adalah bidang Perubatan, Farmasi, Pergigian, Gerontologi, Akaun, Kejuruteraan Pesawat, Perniagaan Antarabangsa, Teknologi Maklumat dan lain-lain.

BACA JUGA :   USU – Universiti Perubatan Terbaik di Indonesia

Hubungi talian hotline 0392851322 untuk info pantas atau boleh ke talian

 

 

 

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here