Safer ialah sebuah aplikasi yang menawarkan berbagai perkhidmatan di dalam satu aplikasi sahaja. Kesemua perkhidmatan tersebut boleh menjimatkan masa pengguna untuk melakukan sebarang tempahan dalam masa yang terdekat.
Bagaimana untuk mendapatkan perkhidmatan tersebut? Muat turun sahaja aplikasi Safer di Google Play Store atau Apple Store dan berdaftar sebagai user Safer. Anda juga boleh tekan link di bawah untuk melakukan pendaftaran sebagai user.
USER : http://tinyurl.com/yae44s6u
Perkhidmatan yang terdapat di dalam aplikasi Safer ialah Safer Ride, Safer Delivery dan Safer Food. Kesemua perkhidmatan ini ialah perkhidmatan yang ditawarkan dalam satu aplikasi sahaja.
Safer Ride
Safer Ride ialah perkhidmatan membawa penumpang dengan menggunakan kereta. Namun untuk Safer Ride, terdapat beberapa jenis kenderaan yang ditawarkan kepada pengguna iaitu,
  • SaferGo, kereta yang digunakan untuk membawa penumpang ialah kereta yang berdaftar dari tahun 2011 hingga 2020 dengan lima tempat duduk di dalamnya. Kereta tersebut samaada sedan, hashback dan lain-lain. Contoh kereta seperti Perodua Myvi, Proton Saga 2020, Proton Perdana 2020 dan lain-lain.

  • SaferGo Xtra, kereta yang digunakan untuk mengambil penumpang ialah kereta jenis MPV dengan tujuh tempat duduk. SaferGo Xtra sesuai untuk mereka yang mempunyai kuantiti orang yang ramai. Contoh kereta SaferGo Xtra ialah Toyota Avanza, Perodua Alza, Proton Exora dan lain-lain.
  • Safer Gold, ialah jenis kereta yang berCC besar atau mewah. Safer Ride jenis ini sesuai untuk mereka yang ingin merasai pengalaman sendiri menaiki kereta mewah ke destinasi yang dituju.

  • Safer Indulge ialah kereta yang bersaiz besar atau minibus. Kereta ini sesuai untuk mereka yang ingin menuju ke destinasi lapangan terbang. Bayaran yang dikenakan agak berpatutan dengan saiznya. Contoh kereta seperti Toyota Alphard, Toyota Vellfire dan lain-lain.
Safer Delivery
Safer Delivery ialah perkhidmatan menghantar bungkusan samaada menggunakan kereta atau motorsikal. Penghantaran tersebut adalah mengikut berat, sekiranya barangan kurang daripada 10 kg dan kuantiti yang sedikit, digalakkan untuk menggunakan motorsikal.
Tetapi sekiranya bungkusan lebih daripada 10 kg dan kuantiti yang banyak, digalakkan untuk menggunakan kereta bagi mengelakkan sebarang kerosakan pada bungkusan. Safer Delivery terdapat beberapa jenis iaitu,

 

  • Single delivery, penghantaran barang dengan hanya satu lokasi sahaja dalam satu masa samaada menggunakan motorsikal atau kereta
  • Multiple Delivery, penghantaran barang yang boleh ke banyak lokasi dalam satu-satu masa samaada menggunakan kereta atau motorsikal.
Safer Food
Safer Food ialah perkhidmatan menempah makanan secaca dalam talian dengan pelbagai jenis makanan yang ditawarkan kepada pengguna. Bagaimana untuk melakukan tempahan makanan melalui Safer? Video di bawah akan menerangkan caranya.

Jika pengguna ingin mendapatkan maklumat yang lebih lanjut mengenai Safer, layari laman web dan hubungi nombor yang tertera di bawah.
• Website : https://www.safer.my/
• Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
• Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
• Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
• Youtube : https://bit.ly/safergroup
Khidmat Pelanggan : 01120586389

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here