Hari ini satu Perintah Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Pengecualian) 2021 telah dikuatkuasakan. Perintah ini akan berlangsung bermula hari ini sehingga 1 Ogos iaitu bersamaan tamatnya tempoh darurat.

Perintah ini adalah sebuah pengecualin yang telah melibatkan jemaah menteri. Perintah tersebut menyebut bahawa jemaah menteri yang pulang daripada lawatan rasmi dari luar negara hanya akan menjalani tempoh kuarantin sebanyak 3 hari sahaja.

Warta yang telah ditandatangani oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba itu telah mendapat pelbagai respons daripada rakyat Malaysia. Kebanyakan rakyat menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap perintah yang telah diwartakan ini.

Rata-rata menyatakan perasaan bimbang terhadap perkara ini. Rakyat semua bimbang jika semakin banyak kelonggaran yang dibuat, semakin sukar untuk negara menangani pandemik COVID-19 ini.

BACA JUGA :   Kawasan Klang Valley Akan Dilaksanakan PKPB Berikutan Kes Semakin Berselerak

Apa pula pandangan anda terhadap perkara ini?

Anda mahu sambung belajar ke Indonesia? Daulah Educonsult sudah membuka kemasukan tawaran ke Universitas Sumatera Utara sesi kemasukan September 2021.

Untuk maklumat lanjut, anda boleh berhubung dengan pihak Daulah Educonsult bagi mengetahui cara pendaftaran dan semakan dokumen. Hubungi talian khidmat pelanggan Daulah Educonsult di  018-9624322.

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here