Pekerjaan sebagai penghantar makanan atau rider ini merupakan pekerjaan yang plaing berfungsi pada musim pandemik. Rider dilihat sebagai sebahagian dari frontliners yang menjalankan pekerjaan tanpa mengira waktu.

Isu berkaitan rider sering kali dibicarakan di laman media sosial namun tidaklah menjadi sesuatu perkara yang besar. Oleh yang demikian, sebagai langkah untuk menjaga kebajikan para rider, kerajaan negeri Perak bakal membina sebuah tempat seperti RnR buat pada rider.

Tempat ini dikatakan akan lengkap dengan kemudahan ruang rehat, tempat solat, tandas serta wifi percuma. Tempat ini juga digelar sebagai tempat ‘rehat dan rawat rider’ (3R).

Menurut Menteri Besar Perak, Datuk Saarani Mohamad, tujuh 3R akan dibina di sekitar Bandaraya Ipoh dengan peruntukan sebanyak RM500,000. Pembinan tempat rehat bagi rider ini adalah yang pertama di Malaysia.

BACA JUGA :   HASNUL ZULKARNAIN TIDAK AKAN "KEMBALI" PAFA

Menurutnya lagi, para rider boleh menjadikan 3R sebagai tempat berehat dan berteduh di samping boleh menunaikan solat.

Tujuk lokasi 3R tersebut adalah di pusat bandar Ipoh, Meru Raya, Jelapang, Tasek, Ipoh Garden, Medan Gopeng dan Station 18. Pembinaan 3R ini adalah sebahagian daripada rancangan kerajaan negeri Perak.

Sumber: Astro Awani

Dengan adanya 3R ini, diharap para rider dapat bekerja dengan hati yang lapang dan sentiasa memberikan servis yang terbaik. Dalam pada itu, diharapkan pembinaan 3R akan lebih diperluaskan ke seluruh negara.

Mahu menjadi antara penghantar makanan dan menjadi antara barisan hadapan yang membantu rakyat? Sertai Safer sekarang kerana Safer menjalankan promosi sifar komisen.

BACA JUGA :   'GOPENGHAGEN' Lubuk TERBAIK Penggemar Sukan Ekstrem

Pendaftaran sebagai rakan penghantar boleh dilakukan di sini. Untuk pertanyaan lanjut atau mahu mendapatkan maklumat yang lain, anda boleh klik mana-mana pautan di bawah untuk berhubung dengan pihak Safer.

Customer Service : 011-2058 6389
Live Chat Safer : https://www.safer.my/
Official Website : https://safer.asia/
Facebook : https://www.facebook.com/saferasia/
Instagram : https://www.instagram.com/safer.my/
Twitter : https://twitter.com/SAFERofficial
Youtube : https://bit.ly/safergroup

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here