Di dalam bulan ini, telah berlakunya penjunaman harga dalam pasaran kripto. Hal ini kerana ia sepertinya telah dipengaruhi oleh usahawan terkenal Elon Musk. Elon Musk merupakan salah seorang di antara trader kripto yang mempunyai pengaruh yang sangat tinggi.

Menerusi hantaran tweetnya sahaja di media sosial Twitter, telah berlakunya penurunan yang agak ketara dalam pasaran kripto. Ramai yang telah memberikan maklum balas menerusi tweet yang telah ditulis. Rata-rata memberikan maklum balas negatif yang mana mereka sangat terkesan dengan perubahan pasaran yang telah berlaku.

Oleh yang demikian, ada pihak yang hadir untuk mengingatkan orang ramai untuk tidak menumpukan perhatian sepenuhnya kepada pernyataan Elon Musk. Ia mungkin berkesan kepada mereka yang mahu menjalankan dagangan secara jangka masa panjang di dalam pasaran kripto.

BACA JUGA :   Ketahui Jenis Mata Wang Kripto Selain Daripada Bitcoin.

Hal ini berikutan dengan terdapat pelbagai lagi faktor lain yang mendorong kepada perubahan pasaran kripto. Antara faktor lain yang menentukan harga pasaran kripto adalah permintaan daripada para trader. Penawaran dan permintaan memainkan peranan yang penting kerana proses pembuatan mata wang kripto adalah sedikit rumit.

Antara punca lainnya adalah kos pengeluaran untuk menghasilkan coin mata wang kripto tersebut. Ia dikatakan sumber dan tenaga elektrik adalah sangat diperlukan dalam perlombongan kripto. Oleh disebabkan ianya menggunakan tenaga yang tidak boleh diperbaharui, ia menjadikan kos pengeluaran coin tersebut adalah tinggi.

Tambahan daripada itu, emosi trader juga turut menjadi punca turun naik pasaran kripto ini. Hal ini kerana, manusia mempunyai emosi yang tidak dapat dijangka dan kadang-kala tidak dapat dikawal. Melalui ini, pembelian dan penjualan di dalam pasaran kripto akan terganggu dan menyebabkan perubahan.

BACA JUGA :   Ikuti Cara Binance Capital Team Tetapkan Robot Di Akaun Binance!

Jika anda mahu mengetahui lebih lanjut di mana emosi tidak akan digunakan semasa melakukan perdagangan kripto. Anda boleh sertai Binance Capital Team dan menggunakan robot yang mampu untuk memberikan pulangan lumayan kepada anda. Bukan sekadar itu, Binance Capital Team juga boleh membantu anda dalam memahami dengan lebih mendalam berkenaan pasaran kripto.

Pihak Binance Capital Team boleh dihubungi menerusi:

Facebook: Binance Capital Team 
Telegram: https://t.me/joinchat/txWoWBI4emJkNzVl
Youtube: Binance Capital Team

Facebook Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here